La competència digital a l’Educació Primària

Publicado: octubre 17, 2012 en Uncategorized

Un cop llegida la introducció he seleccionat la informació que he trobat més rellevant alhora de considerar-ho útil per a posar en pràctica, o per adquirir nous coneixements. 

Actualment trobem fractura digital què és aquella existència del espai de diferència entre aquells individus alfabetitzats digitalment i els que no, per aquest motiu les NTIC són importants alhora de tenir-les en compte en el currículum. 

Hi ha diferents formes de mirar les noves tecnologies:

Segons Pascual Sevillano (1998). L’ordinador el trobem com a mitjà d’aprenentatge curricular, com a mediador d’aprenentatge i com a eina administrativa per al professor. 

Segons Gros (1999).  L’ensenyament de la informàtica com a alfabetització, com a aplicació educativa i didàctica i com a mitjà per aprendre conceptes. També distingeix diversos tipus d’alfabetització com : la instrumental, la que trobem en els recursos, per la comunicació, o per la crítica. 

– Segons Gutiérrez ( 1997). Trobem aspectes tecnològics i aspectes de disseny. Dins dels últims trobem l’enfocament protector, el directiu, el descriptiu i tecnològic, el desmitificador i el complaent. 

– Segons Martínez i Sauleda. L’ús de les TIC pot ser: instruccional, demostratiu, emancipat, d’entreteniment, per usos especials i per aplicacions multimèdia. 

– Segons Crook. Les Tic es poden veure com: una metàfora tutorial, una metàfora de construcció, com una simulació o com una caixa d’eines.

 Imagen

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s